Adakah Aku Suami ROMANTIS!

"Romantis... isy aku tak main lah romantis romantis ni. Yang penting aku beri cukup makan minum padanya setiap hari. Lagipun aku ni dah tua."


"Romantis.... Come on man!!! Kita ni kan pejuang Islam. Orang kafir je yang promote romantis romantis ni. Pejuang Islam kena hidup dengan serious... kita nak tawan dunia tau?"

Realiti yang berlaku masa kini, ramai pasangan (secara umumnya) sudah agak bosan hidup sebumbung dengan pasangan masing-masing. Nampak gaya rakan sekerja yang berlainan jantina di pejabat lebih "interesting" dan "caring".

"Macamana nak buat dengan perangai suami saya ni. Teringin sangat nak bersembang dengan suami saya. Tapi dia ni... kalau dengan rakan sepejabat... bukan main ligat lagi. Tapi dengan saya.... hambar je. Pernah saya travel dengan kereta dari utara ke selatan... hampir basi air liur ni."

Cuba jawab soalan di bawah ini. Jika jawapannya YA ...Insya Allah anda makin dekat dengan istilah pasangan yang romantis.

1. Bila berjauhan... sering menelefon antara satu sama lain?

2. Kalau makan... teringat pasangan masing-masing?

3. Sentiasa peka dengan permasalahan pasangan masing-masing?

4. Jika bermasam muka – sentiasa mendoakan agar pasangan diampunkan Allah dan jangan lupa untuk mengampunkan pasangan masing-masing?

Of course masa 'kabel' tengah rosak susah sikit nak berkomunikasi. Tetapi kebiasaannya apabila baik kembali – kasih sayang akan bertambah.

Kaji punya kaji... rupanya ia adalah sifat naluri manusia... suka di belai dan suka membelai. Ia adalah fitrah. Tetapi dalam dunia yang serba moden ini, manusia makin lama makin jauh dari kehidupan yang selari dengan fitrah. Cuba kita kaji kehidupan manusia unggul di dunia ini. Kehidupan Rasulullah S.A.W. Adakah beliau seorang yang romantis bila berinteraksi dengan isterinya?

Aisyah dipanggil dengan nama "Humaira". Apabila Rasulullah minum air dalam cawan yang dikongsi bersama dengan isterinya, Baginda akan minum tempat mana Aisyah minum.

Beliau amat pelembut dengan isteri-isterinya dan sering membantu kerja-kerja isterinya di rumah.

www.flickr.com
More photos or video tagged with kahwin on Flickr