Bila Tarikh Kenduri Kahwin Anda?

Bulan Disember hampir kepada penghujungnya, bermakna cuti sekolah pun dah tinggal berapa hari jer lagi, lepas tu mula la sesi persekolahan baru. Habis cuti sekolah, habis laaa kenduri kahwin kot, tunggu cuti sekolah seterusnya baru ada plak kenduri kahwin.

Perlu ke tunggu musim cuti sekolah baru nak buat kenduri kahwin? Kalau diluar musim cuti sekolah tak boleh ker....Mungkin itu lah anda sedang fikir kan....

Sebenarnya bila-bila nak buat kenduri kahwin ni boleh, tak perlu tunggu cuti sekolah, cuma ia dah jadi macam satu tren masyarakat kita ni, nak buat kenduri kahwin jer kena tunggu cuti sekolah. Sebenarnya tak perlu. Kalau buat kenduri pada cuti sabtu ahad jer pun ok, kalau ada cuti berkembar itu bonus lah...

Mungkin ramai yg mudah nak berurusan bercuti kalau cuti sekolah kan, terutamanya kalau jarak yang jauh. Memang mudah. Tapi bagi anda yang mungkin kahwin dengan orang kampung sebelah, jiran sebelah, depan rumah, yang dekat ler maksudnya tak perlu la tunggu cuti sekolah, buat cuti hujung minggu jer pun ok, betul tak? Cuma kadang-kadang kita terikut tren yang biasa orang buat.

Terpulang lah kepada anda masing-masing, pilihla waktu yg sesuai dengan anda, kalau semua pakat tunggu musim cuti sekolah baru nak buat kenduri, tu yang 1 hari kena pergi 2,3 kenduri tu kan...

Apa pun, rancang lah dengan baik.

Terima kasih

www.flickr.com
More photos or video tagged with kahwin on Flickr