Kenduri Kahwin Rakan Sekelas

Ingatkan dah tak mau kahwin, rupanyer lambat dapat seruan. Akhirnya kawan sekelas saya kahwin jugak akhirnya.Lama dan menunggu, kawan-kawan yang lain dah ramai anak dah, yang dah besar, bersekolah dan sebagainya. Nampaknya hari Ahad ni, dapatla berjumpa dengan rakan kita tu yang dah lama tak jumpa sejak keluar sekolah lepas SPM dulu. Berapa lama tu ya, dekat 21 tahun tak jumpa....Mak aiii...dah lama tuuu...
Disebabkan lama sangat menunggu, majoriti rakan sekelas dulu nak datang kenduri, dah jadi macam reunion plak nanti masa kenduri tu, mesti best.
Tak per ke kawin lewat ni, umur dah nak mencecah 40 tahun ni?? Sebenarnya tak jadi masalah, kahwin ler umur berapa pun, cuma bagi perempuan tu lebih baik kahwin awal sikit, kurang risiko untuk mendapatkan zuriat. (bergantung kepada kuasa allah).

Umur yang sesuai untuk berkahwin bagi lelaki adalah antara 25-35 tahun, dan bagi perempuan pula antara 20-28 tahun, kebiasaanyya pada umur berikut mereka dah ada pasangan masing2 dan menunggu hari untuk disatukan sahaja. Walau bagaimana pun ada juga yg. terlajak dati umur tu, biasa la...

Selamat pengantin baru kepada sahabat lama saya yg akan melangsungkan perkahwinan Ahad ni ri Taiping Perak, semoga berkekalan bahagia hingga akhir hayat...



www.flickr.com
More photos or video tagged with kahwin on Flickr