Indahnya Kemanisan Perkahwinan...


manis perkahwinan
Post kali ini khas kepada yang dah berkahwin sahaja, belum kahwin tak boleh tau. Kalau nak kena akad nikah dengan sah dulu. Ha...ha...Dah selalu penulis dengar tips ini diulang-ulang, dalam buku, majalah, radio, malah kat internet. Apabila sesuatu itu diulang-ulang bermakna ia satu benda yg. penting yang kita perlu ambil perhatian. Jadi antara tips yang selalu diulang-ulang bagi mengekalkan kemanisan perkahwinan itu, anda boleh baca kat bawah ni. Kadang-kadang kemanisan perkahwinan itu terasa masa baru kahwin jer, lepas 2-3 tahun kemanisan tu makin kurang dan terus berkurangan. Tips ini dapat membantu anda mengekalkan kemanisan perkahwinan yg. ada diawal perkahwinan hingga ke anak cucu, InsyaAllah.

1. Ciuman
Mulakan setiap hari baru anda dengan ciuman. Ciuman merupakan hadiah yang paling berharga untuk dihadiahkan kepada pasangan anda. Dengan ciuman anda akan rasa dihargai oleh pasangan anda.

2. Cincin perkahwinan
Pakailah cincin perkahwinan anda setiap masa. Anda akan berasa dekat dengan pasangan anda setiap kali melihat cincin tersebut.

3. Makan malam atau bercuti

Rancangkan makan malam atau bercuti ke tempat-tempat menarik bersama pasangan anda, sekurang-kurangnya sebulan sekali, bagi merapatkan lagi hubungan anda suami isteri.

Cuma kita mampu nak buat atau tidak ler....

0 comments:

Post a Comment

www.flickr.com
More photos or video tagged with kahwin on Flickr