Ujian Pegetahuan Islam kepada bakal pengantin!

Bagi anda bakal pengantin yang belum tahu, bermula bulan Jun 2013 hari tu, semua peserta kursus praperkahwinan Islam dikehendaki mengikuti ujian tahap kefahaman pengetahuan asas agama Islam di awal dan akhir kursus.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, penambahbaikan dalam modul kursus praperkahwinan itu bertujuan mengukur pengetahuan peserta sebelum dan selepas mengikuti kursus mengandungi 11 tajuk itu.

Insya-Allah, sentuhan yang dibuat dalam Modul Bersepadu Kursus Praperkahwinan Islam (MBKPI) Versi 3 ini menepati cita rasa semua golongan terutama muda-mudi yang akan mendirikan rumahtangga.

Jadi kepada anda yang bercadang nak ambil kursus praperkahwinan ni, nampaknya ada lagi satu penambahan sekatan yg perlu anda tempuh. Kalau dulu, nak kahwin, tak der pemeriksaan HIV pun, sekarang dah kena, dan yang terbaru ada exam plak sebelum dan selepas kursus.

Nampaknya makin susah sebenarnya nak kahwin. Tapi kalau anda antara orang yg. mendalami pengetahuan agama islam, ia tidak memberikan kesusahan. Apa pun anda perlu bersedia dengan perkembangan terbaru ini.

0 comments:

Post a Comment

www.flickr.com
More photos or video tagged with kahwin on Flickr