Perkahwinan Mawi & Ekin



Selamat Pengantin Baru kepada Mawi & pasangannya, semoga kekal bahgia ke akhir hayat. Mari kita tengok apa kata mawi selepas majlis perkahwinannya.

"Alhamdulillah, saya bersyukur kerana segala-galanya berjalan dengan lancar. Selepas melalui pelbagai tohmahan serta fitnah, akhirnya kami berkahwin juga. Saya tahu Ekin terlalu banyak berkorban untuk terus bersama saya dan saya amat menghargai pengorbanannya itu.









Pasangan ini sama padan, seperti pinang dibelah dua.





















Sayang Mawi pada Ekin nampaknya cukup mendalam. Malah ciuman di dahi yang diberikan Mawi kepada Ekin selepas lafaz ijab direstui saksi sudah cukup menggambarkan betapa cinta jejaka ini kepada si isteri tiada galang gantinya.


















Nilai tajaan RM2.5 juta


SEWAKTU acara akad nikah dilangsungkan, Mawi dengan sekali lafaz saja selamat diijabkabulkan dengan Ekin dan upacara pernikahan diijalankan oleh Datuk Imam Hj Mahat Mohd Said tepat jam 11.45 pagi dengan saksi akad, Kadi Daerah Johor Bahru, Syeikh Haji Husni Tamrin Md Sharif dan Imam Masjid Sultan Abu Bakar, Imam Mahadir Yahya.

Rombongan mempelai lelaki diketuai Ustaz Abdul Ghani Khamis membawa 9 dulang hantaran berupa cek bernilai RM30,000, senaskhah Al-Quran, Cincin, tas tangan, jam tangan, alat solek dan wangian, kek dan sirih junjung. Adat ini dibalas 11 dulang hantaran berupa jam tangan, kasut, dompet dan tali pinggang, sejadah dan songkok, senaskhah Al-Quran, cincin, set wangian, kek, buah-buahan, coklat dan sirih junjung beserta mas kahwin RM22.50.

Kerlipan barangan perhiasan indah tajaan Habib Jewels menaikkan lagi seri kedua-dua mempelai. Habib bukan saja menaja barangan kemas untuk acara akad nikah malah turut melengkapi persalinan bersanding dan acara potong kek dengan nilai keseluruhan RM2.5 juta.

Pesanan khas Mawi!

Sebelum majlis nikah hari ini saya hari-hari berlatih melafazkan ijab dan kabul kerana bimbang salah sebut pada hari sebenarnya nanti. Jadi saya hafal hari-hari terutama permulaan ayat itu kerana kalau yang depan sudah betul, yang belakang kira okeylah!

Ketahui bagaimana memudahkan lapaz akad nikah anda di sini...

Terima kasih.

0 comments:

Post a Comment

www.flickr.com
More photos or video tagged with kahwin on Flickr