Beberapa tip mencari jodoh!


Assalamualaikum,

Jodoh pertemuan ditangan Tuhan tetapi kita sebagai manusia perlulah berusaha mencari jodoh yang sesuai dengan citarasa kita dan kehendak agama. Mungkin ada yg. tertanya-tanya, macam mana nak cari jodoh ni yeeee...

Berikut adalah beberapa tips untuk anda mendapat jodoh.


1. Minta bantuan dari ibu bapa (teknik turun temurun) - teknik ini sangat popular ketika dahulu dimana ibubapa mencari jodoh untuk anak mereka tetapi ia masih lagi boleh digunapakai untuk zaman ini kerana ibubapa mempunyai kenalan dan mungkin mereka tahu bagaimana akhlak anak rakan mereka tersebut untuk dijadikan calon.



2. Hadiri aktiviti - sertai pelbagai aktiviti. Lagi banyak anda terlibat, lagi banyak pendedahajan dan perkenalan. Orang yg. aktif tentu ramai kenalan kan...

3. Minta bantuan rakan - Mungkin rakan anda ada kenalan yang sesuai untuk diperkenalkan kepada anda.

4. Minta bantuan adik beradik

5. Chat room - Anda perlu berhati2 dengan teknik ini kerana bimbang ada penipuan secara maya, maklumlah kita sukar nak tahu cerita sebenar melainkan bersemuka.

6. Laman cari jodoh - Teknik ini juga anda perlu berhati-hati.

7. Cari sendiri - Mungkin anda tahu pilihan yg. bagaimana yg. sesuai dengan anda. Kalau anda masuk universiti, ia merupakan platform yg. baik untuk pencarian jodoh, tapi jangan lupa batasan agama semada perkenalan.

Yang mana satu pilihan anda ? Silakan...

Download panduan perkahwinan percuma di sini...

Terima kasih

0 comments:

Post a Comment

www.flickr.com
More photos or video tagged with kahwin on Flickr