Bersanding Semula?

Anda dah kahwin? Berapa lama? 5 tahun, 10 tahun? Terasa nak bersanding semula tak.Mungkin ramai yang dah lama berkahwin terana nak bersanding semula. Ramai pengantin kembali bersanding kerana dahulu majlis bersanding tidak diadakan. Kos persandingan mahal (tak der bajet) kepada pasangan remaja yang baru bekerja. Mungkin Ramai lelaki dan perempuan tidak berupaya menyediakan perbelanjaan persandingan ini. Ramai yang berkata jika tidak bersanding macam tak kahwin.
Bukan apa, sekadar nak ambil gambar untuk kenang-kenangan. Mungkin yang dah kahwin 5-10 tahun tu nak ambil semula gambar bersanding. Dari gambar boleh dijadikan video klip. Dulu mana ada perisian yg mudah untuk buat video klip kan. Dulu mungkin pilihan bajunya tak banyak, sekarang macam-macam jenis baju ada, pilih jer...

Ada juga yang mengambil kesempatan daripada majlis persandingan adik-beradik atau saudara-mara dan duduklah mereka di atas pelamin. Pinjam la sekejap baju pengantin tu, kalau-kalau masih muat lagi kan. Ambil la 7-8 keping gambar. Selalunya menumpang pelamin orang lain ni melibatkan maruah diri. Pihak suami selalunya enggan bersanding sekali lagi berbanding dengan si isteri. Ikut le, masing-masing punya pendapat. Yang pasti tumpang pelamin sedara mara ni dah tentu jimat bajet.
Kepada anda yang dah kahwin macam mana, bersedia tak nak bersanding lagi ni?



www.flickr.com
More photos or video tagged with kahwin on Flickr