Berapa anak korang nak bila kahwin nanti??

Tujuan perkahwinan itu salah satunya adalah untuk menambahkan zuriat keturunan kita. Setiap yang berkahwin PASTI berhasrat nak dapat anak. Rasanya jarang-jarang kita dengar orang yang kahwin tu tak mau anak. Kenapa perlu anak dan berapa orang anak yang korang nak?? Anak adalah aset yang paling penting sekali kepada pasangan yang brekahwin. Rumah tangga akan jadi lebih ceria dan bahagia dengan lahirnya orang baru dalam keluarga. (kalau sapa tak suka anak tak tau ler...). Anak bukan sahaja aset kita di dunia tapi juga aset kita diakhirat nanti. Mereka akan mendoakan kita dan membantu kita di sana nanti.

Jadi, berapa orang anak yang korang nak ni....bagi penulis setakat ni baru ada 4 orang anak, 3 perempuan & sorang lelaki. Agak-agak anda cukup tak lagi...Memang dari awal lagi sasaran tu dalam 4-5 orang anak sahaja dan terdiri dari lelaki & perempuan. Sesetengah orang ada 5 orang tapi semuanya perempuan dan ada juga yang semuanya lelaki.

Rata-rata penulis melihat rakan-rakan seperjuangan mempunyai 4-5 orang anak dan kata mereka itu sudah memadai. Terpulang lah kepada masing-masing punya pendapat. Bagi penulis rasanya 4-5 orang anak itu sesuai sekali. Mungkin ada yang kata ramainya, susah nak bela kalau ramai. Ya betul memang susah tapi kita akan senang kemudian nanti. Ramai orang kita yang tak mau susah sekarang senang kemudian dan ramai yang mau senang hari ni dan senang kemudian.

Bagi yang dah kahwin tapi masih belum ada anak, jangan putus ada untuk berusaha, Allah sentiasa mendengar permohonan hambanya, maka berdoalah mudah-mudahan dapat zuriat tu nanti.

Mamcam mana dengan anda, rasanya berapa orang anak yang sesuai pada zaman ni...

www.flickr.com
More photos or video tagged with kahwin on Flickr