Kenduri kahwin semasa cuti Hari Raya...

Kebiasaanya, bila tiba cuti sekolah pasti ada kenduri kahwin, kerana masa tu ramai yang bercuti dan seang sebab anak-anak tidak ke sekolah. Kebetulan cuti  Hari Raya tahun ini bertembung dengan cuti sekolah.  Hah...apa lagi raya sakan la tahun ni, mesti guru-guru dan pelajar beraya sakan sebab cuti panjang. Tapi bagi yang kerjayanya seorang guru, cuti raya tahun ni macam biasa, macam tahun-tahun lepas ler jugak.
Pernah tak kita terfikir bahawa selain cuti sekolah, masa cuti raya juga kita boleh buat kenduri kahwin, sebab biasanya raya ni mesti cutinyer agak panjang 3-4 hari atau lebih. Jadi, boleh ler buat kenduri kahwin, tak payah tunggu cuti sekolah. Biasanya, orang buat kenduri kahwin pada raya ke-3 atau raya ke-4. Apa agaknya kelebihan kenduri masa cuti raya ni.

  1. Dah tentu meriah sebab semua orang cuti dan mungkin semua panggilan tetamu boleh datang.
  2. Sedara mara tak payah nak ambik cuti untuk hadir kenduri sebab memang dah apply cuti raya (jimat cuti tahun)
  3. Tak perlu berebut dengan orang lain tentang tarikh perkahwinan, sebab biasanya cuti sekolah tu ramai yang pilih tarikh yg. sama untuk buat kenduri.
  4. Boleh "HONEYMOON" dengan kos yg. lebih jimat, sebab biasanya hotel dan tiket flight mahal masa cuti sekolah.
  5. Boleh berjalan bawa pasangan ke rumah keluarga dalam suasana hari raya.

Jadi, anda ada pilihan sekarang sama ada nak buat kenduri kahwin pada cuti sekolah atau cuti hari raya. Pilih lah mana yang terbaik untuk anda dan keluarga anda.

Kami mengucapkan selamat pengantin baru kepada yang masih baru berkahwin dan selamat hari raya, maaf zahir batin kepada semua pembaca bloh nii....Terima kasih

www.flickr.com
More photos or video tagged with kahwin on Flickr