Laman Sosial Punca Perceraian Adam & Fiza?

perceraian adam fiza
Begitu kuat fitnah dunia sehingga boleh memporak peranda kan sebuah keluarga. Hebatnya pengaruh laman sosial hingga boleh menimbulkan gosip-gosip dan perasaan tidak puas hingga timbulnya keretakan rumahtangga. Begitulah antara punca yang dihadapi oleh pasangan ini.

Pelakon Fiza (Elite) mendedahkan, laman sosial Instagram antara penyebab berlakunya perceraian antara dia dan suaminya iaitu Adam (AF2).

Fiza atau nama sebenarnya Siti Zaidatul Fiza Abdul Halim, 33, berkata, ia bermula apabila pengikut-pengikut Instagram miliknya mula mempersoalkan sebab-sebab dia tidak memuat naik gambar Adam di laman sosial itu dan begitu juga Adam yang tidak berbuat demikian.

"Apabila perkara itu dipersoalkan sehingga mencetuskan spekulasi diantara pengikut-pengikut Instagram, maka perkara itu turut menjadi bualan antara kami sehingga mencetuskan pergaduhan.

"Saya bertindak membuang gambar-gambar kami di laman sosial itu juga kerana terlalu banyak spekulasi mengatakan rumah tangga kami bermasalah.

"Bagaimanapun, itu antara sebahagian punca (perceraian). Mengenai perkara lain, saya tidak boleh ulas. Cuma apa yang saya anggap, tiada jodoh di antara kami," katanya.

"Jujurnya gosip-gosip yang tersebar membuatkan kami tertekan. Tambahan pula, ayah saya sedang sakit tenat ketika itu dan kini baru saja selesai menjalani pembedahan pintasan di IJN (Institut Jantung Negara).

Sebagai pengajaran, berhati-hati dalam kita bersosial di internet, bimbang kalau-kalau ada gosip2 liar yang datang hingga boleh mengganggu ketenteraman. Ingat, fitnah dunia ini begitu hebat, jika tidak berhati-hati, padahnya anda sendiri yg tahu. Jika rasa tak boleh kawal, maka tak perlulah melayari laman sosial. Pilihan di tangan anda.

0 comments:

Post a Comment

www.flickr.com
More photos or video tagged with kahwin on Flickr