Sebutan Semula Kes Cerai Akhil Hayy - 15 Julai


IPOH 2 Jun - Mahkamah Rendah Syariah di sini menetapkan 15 Julai ini tarikh sebutan semula permohonan cerai yang difailkan Maizawati Zainal, 33, terhadap pendakwah dan penyanyi terkenal, Akhil Hayy, 40.

Hakim Syarie, Mohd. Riduan Yusof membenarkan permohonan yang dikemukakan peguam Maizawati, Zulkifli Che Yong bagi membolehkan anak guamnya dan Akhil menyelesaikan beberapa proses tuntutan di luar mahkamah.



Sepanjang prosiding itu berjalan, pasangan yang berada di kamar mahkamah terbabit kelihatan langsung tidak bersua muka dan bertegur sapa.

Akhil yang tiba di kompleks mahkamah kira-kira pukul 10.35 pagi terus mengadakan perbincangan hampir sejam dengan Zulkifli dan seorang lagi peguam syarie Maizawati, Azmi Rais di sebuah bilik khas.

Akhil yang ditemui selepas prosiding itu berkata, kes terpaksa ditangguh kerana dokumen yang disediakan tidak lengkap.

''Dalam keadaan tuntutan tidak dibuat secara terperinci, ana rasa itu yang kita tangguhkan supaya tidak ada yang teraniaya," katanya.

Sebelum beredar meninggalkan kompleks mahkamah, Akhil kelihatan sempat memeluk anak bongsunya, Muhd. Shatiri Hidayatullah yang berusia dua tahun.

Turut hadir ialah empat lagi anak hasil perkongsian hidup kedua-duanya.

Sementara itu, Maizawati berharap kes perceraiannya dapat diselesaikan segera demi kebaikan semua pihak.

''Saya tidak mahu mengeluarkan sebarang kenyataan yang boleh mengganggu kes yang telah difailkan. Namun saya berharap, 15 Julai ini akan menjawab segala apa yang semua fikirkan," ujarnya.

1 comments:

  1. Kesian anak-anak. "Ustaz" ni patutnya pk anak2. Anyway utk "ustaz" semuga berbahagia la dengan pilihan anda kali ini.

    ReplyDelete

www.flickr.com
More photos or video tagged with kahwin on Flickr