Jangan Biadap kata ND Lala...

Jika betul-betul kita cinta kepada seorang perempuan, adakah kita perlu diclare akan melamarnya dan perempuan itu bakal menjadi isterinya walaupun mendapat halangan daripada orang tua. Mungkin ada sebab tersendiri mengapa hubungan itu tidak direstui oleh keluarga. Itu lah yang berlaku kepada Sharnaaz dan ND Lala terhadap terhadap wanita yang dicintainya iaitu Shila. Jika hubungan itu tidak direstui oleh keluarga mengapa perlu diteruskan juga, seolah-olah mencabar pihak orang tua. Hubungan ini juga mungkin akan berakhir dengan perkara yang tidak baik (kahwin lari dll.)



Antara nasihat ND Lala kepada sharnaaz ialah:

Saya dan ibu Shilla masih hidup, masih bernyawa. Sekurang-kurangnya hormatilah kami sebagai orang tua. Kalau Shila mahu kahwin sekali pun, saya walinya, bukan Shaarnaz yang menentukan itu isterinya. Dia (Shaarnaz) mengakui Shila bakal isterinya dan tetap akan merisik, semua itu karut. Jangan keluar kenyataan yang boleh memalukan diri sendiri dan saya percaya keluarga Shaarnaz turut malu dengan tindakannya itu.

Situasi sebegini amat tidak baik kepada hubungan 2 insan bercinta kerana kemana hala tuju hubungan tersebut jika tidak dapat restu. Nak kahwin, perlu kepada restu ibu bapa. Bapa merupakan wali mujbir kepada anak perempuannya.

Kesimpulan, jagalah hubungan diri dengan pasangan dan keluarga pasangan supaya hubungan anda dengan kekasih anda direstui dan kemuncaknya perkahwinan yang harmoni.

0 comments:

Post a Comment

www.flickr.com
More photos or video tagged with kahwin on Flickr