Perkahwinan Jehan Miskin...

Tarikh 4 April 2013, dikala semua rakyat Malaysia sibuk membuat persiapan pilihanraya ke 13, ada insan yg juga sibuk untuk melayari hari bahagia mereka. Setelah bercinta selama hampir lima tahun, akhirnya pelakon Jehan Miskin kini secara rasmi bergelar suami  kepada Julie Kamelia Rhee (Julie).

Majlis ijabkabul beliau dan gadis kelahiran Korea Selatan itu berlangsung di Carcosa Seri Negara, Kuala Lumpur. Julie menerima mas kahwin (mahar) sebanyak RM12,000 tunai.

Jom tengok beberapa foto romantik Jehan dan isterinya. Tahniah, semoga berbahagia dan berkekalan jodoh hingga ke akhir hayat.








Dari pandangan Islam, hendaklah kita memilih calon isteri itu atas 4 perkara, kecantikan, keturunan, harta dan agamanya. Sekarang Jehan telah memilih warga korea sebagai isteri, yang memang baru nak mengenali agama Islam. Ini adalah tugas berat kepada suami untuk mendidik isteri. Jika lelaki memilih calon yang telah kuat asas agamanya, maka ringan sikit beban untuk tersebut. Apapun, semoga Jehan berjaya mendidik isterinya kepada kebenaran yang hakiki.

www.flickr.com
More photos or video tagged with kahwin on Flickr